KNN og Kjetil Bjerkestrand, kunstnerisk leder for Festspillene i Kristiansund.
Magnhild Sørvik, daglig leder i Festspillene i Kristiansund, Elise Lindvåg Solemdal, produsent i Festspillene, Synnøve Nes i KNN og Kjetil Bjerkestrand, kunstnerisk leder for Festspillene i Kristiansund.

KNN + Festspillene = festspillstemning over hele byen

17. september
Når Festspillene i Kristiansund fyller byen med musikk, kunstnere og publikum, er det også en gyllen mulighet til å vise fram alt byen har å by på.
 
Her spiller samarbeidet mellom KNN, aktørene i byen og Festspillene i Kristiansund en nøkkelrolle: Sammen gjør vi festivalen til et løft for hele byen.

Samarbeid på tvers
I prosjektet Regionbyen Kristiansund er en av hovedoppgave å styrke samarbeid og organisering i mellom aktørene i byen.
Festspillene i Kristiansund så at KNN bidro med felles markedsføring under Klippfiskdagan i juni og inviterte til samarbeid.

Dermed får KNN en dytt til å utvikle en samlepakke for slike kampanjer, og lærer mer for hver gang. Alle medlemmer i KNN kan annonsere sine arrangementer på våre nettsider på den måten bli med i våre nyhetsbrev. Det har Festspillene gjort, og i fellesskap har vi i tillegg utarbeidet plakater og annet materiell som mange av sentrumsaktørene nå annonserer sine festspilltilbud på. Det finnes også digitale maler til bruk i sosiale medier.

Slik blir festivalen en motor som trekker handel, servering og opplevelser med seg – akkurat slik vi har som mål: Et levende sentrum gjennom felles innsats.

Enklere å bidra
Alle aktører i sentrum som vil, får gratis plakater og kampanjemateriell levert ut før festivalen. Det er bare å fylle inn eget tilbud eller aktivitet, henge opp synlig – og være med på å skape festspillstemning i bybildet.

Jo flere som bidrar, jo sterkere blir opplevelsen for både publikum og næringslivet.

Konkurranser med premier
For å motivere til kreativitet og synlighet, er alle aktørene invitert til å være med i en uhøytidelig konkurranse om beste festspill-vindu/dekor, mest kreative festspill-tilbud og beste digitale synlighet.

Slik skaper vi i fellesskap en helhetlig opplevelse for publikum – og gjør Kristiansund til en litt mer levende regionby.